Hurtownie dla elektryków

serwis palników

Wielu elektryków świadczących usługi elektryczne, takie jak na przykład naprawa instalacji elektrycznych potrzebuje pewnego i sprawdzonego miejsca, w którym mogliby zaopatrywać się w konieczne materiały takie, jak na przykład kable czy przewody. Dlatego też wiele osób w tej branży decyduje się na współpracę z hurtownią materiałów elektrycznych. Bez odpowiedniego wyposażenia elektryk nie jest przecież w stanie wykonać nawet najprostszej naprawy wymagającej wymiany sprzętu. Hurtownie z materiałami elektrycznymi umożliwiają zaopatrywanie się w te potrzebne artykuły; pośredniczą pomiędzy producentem a odbiorcami indywidualnymi.


Dlaczego warto regularnie przeglądać instalację grzewczą?

Przed przystąpieniem do ogrzewania pomieszczeń warto pamiętać na pewno o dokładnym sprawdzeniu wszystkich elementów instalacji centralnego ogrzewania. Takie elementy, jak piec czy grzejniki powinny być dokładnie sprawdzone nie tylko przez właściciela domu, ale również przez pracownika firmy zajmującej się serwisem pieców. Dopiero po gruntownym sprawdzeniu elementów instalacji warto przystąpić do rozpoczęcia sezonu grzewczego. W przeciwnym razie możemy spotkać się niestety z groźnymi awariami, które są niebezpieczne w związku z wysoką temperaturą wytwarzaną w piecu. Stąd też warto na pewno przed rozpoczęciem ogrzewania sprawdzić wszystkie elementy instalacji. To właśnie po długim okresie niekorzystania ze sprzętu najczęściej ulega on awariom i tak jest również w przypadku pieców.


Nagrzewnica samochodowa

serwis palników

Nagrzewnica samochodowa

Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny.

Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem.

Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy:

W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania
Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego.

W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej.

Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa


Dodane: 10-05-2019 15:30

Widok do druku:

serwis palników